onsdag 18 maj 2016

GLAD IGEN

Foto: Jesper Jeppman Andersson. GT i fight med Warren Bates på Vårgårdas suveräna XCO bana.
Lediga dagen mitt i veckan var det visst idag igen. Tiden rullar på...............tick..tack............................. Läste lite surf-nyheter till frukost gröten och såg att SCF hade till min glädje och många andras infört Swecup status igen för alla klasser detta året ut. Det blev väl för många protester på detta lite för hastiga beslut.  Men nästa år (2017)så verkar det som om någon privat aktör ska få ta över och det hela och det vet man ju hur det brukar gå. Det funkar kanske om det finns pengar att tjäna men det tror jag knappast på XCO tävlingar. Målgruppen är helt enkelt för liten för att kunna tjäna pengar på det hela. Annat med långloppscupen som passar en betydligt bredare massa och där det inte verkar vara något problem med 1000:- i startavgift.

 Så får se hur det går!?! Man ska inte vara negativ men jag är mer av en realistiskt person än fantasi och överdriven positiv person. Finns ju norrländskt blod i kroppen ;.) Men man kan ju alltid hoppas det blir bra. Man får hitta andra utmaningar annars. Sån tur är så finns ju Västgötacupen och nästa år kanske man satsar mer helhjärtat på den istället. De rejsen har ju de absolut bästa och roligaste banorna oxå i Sverige. Nu ska jag faktiskt inte slösa någon mer energi på detta utan fokusera på cyklingen igen :-)

Dagen gick åt till massor av husbestyr som klippa gräsmattan, dammsuga, vaska golv, tvätta, laga mat och serva barn. Men jag hann med ett pass MTB då farmor Thea var på besök. Jag körde 2*10 min 20/40 sekundare för att få upp maxfarten något. På fredag är är det ju 7 km mtb xc tempo som första etapp på Borlänge tour. Jag är ledig på fredag så jag ska vara där i tid och rulla banan ordentligt så man inte strular för mycket. Ska bli grymt kul att köra i Borlänge igen. Jag gillar verkligen banorna på Mellsta även fast de ibland är lite för snabba för min optimala körning.

Imorrn vilodag!!!