onsdag 11 maj 2016

HEMMA

Mitt i veckan ledigt som vanligt idag och då har man massor av hushållsarbete och trädgårdsarbete på schemat. Men efter sjussat Iza till skolan så körde jag et trainer pass. Det blev ett 2*15 min - 20/40 sekundare. Det var riktigt svinjobbigt idag och jag trodde ett tag att jag skulle få vika mig för att slå rekordtiden på detta pass men jag skärpte till mig mot slutet och slog gamla rekordet med 7 sekunder. Nöjd! 

MTB XC TT
Imorgon så kör jag ett MTB XC TT här hemma i Borg/Lönsvik. Jag kör samma bana som jag kört de senaste gångerna. Banan mäter 1,7 km och vi kör 6 varv. Banan innehåller en hel del smått och gott vad det gäller hopp och trix men är i grunden snabb även fast den är ganska kuperad. Finns B-linjer runt hoppen. Kl 18:30 samlas vi för mastervarven och sen kör vi rejset.



Alltså hemma igen och samma väder som när vi for och som det var som mest på Mallis. Moln, sol och kalla vindar. Men på Mallis hann vi med någon dag med regn och några dagar helt igenmulna dagar oxå medans det var varmt och kanonväder här hemma. Så kan det gå! Hade man vetat det i förväg hade man ju bokat om resan.

För cyklingen var det tipptopp men för bad & sol semester med barnen var det inget vidare. Barnen längta mest hem de sista dagarna och var väldigt glada när vi äntligen kom hem.
Blir nog ingen mer bad & sol resa på våren. Vi får åka en höstresa nästagång.
Några bilder från resan nedan.