lördag 21 maj 2016

BORLÄNGE TOUR ETAPP II

Två riktigt bra dagar för mig på Borlänge tour. Igår på fredagen så var det kyligt innan starten på 7 km tempo. När jag skulle rulla in för avprickning inför start så öppna sig himmlen och det börja spöregna. Det gjorde inte att min körning blev sämre men det var ingen myskänsla direkt.

Jag gjorde ett mycket bra avvägt tempo enligt mina mått och jag körde jämt, hårt men utan att spränga mig. Det räckte till en 21 sekunders ledning i H40 före Jonas Palmberg.  Riktigt nöjd med att vara snabbast av alla veteraner på tempot:-)

Idag hade jag ledar tröjan med årets gröna färg och en egen startlinjen några meter före alla andra gubbs. Kändes bra när jag är lite seg i starten. Vädret var fortfarande lite kyligt men solen sken så banan var snabbare än igår.
Många ville gasa idag och ett tag var jag nere på 10e plats men ganska snart så blev det en klunga med 5-6 cyklister. Efter något varv var det bara jag, Jonas Palmberg och Henrik Mård i en trio i täten. Jag drog inte en meter utan det var Jonas och Henrik som bestämde tempot.
I mitten av andra varvet tappar Henrik kedjan så då var det bara Jonas och jag kvar. I början av sista varvet(3e) vill Jonas ha hjälp med drag jobbet men jag var iskall och låg bara bakom. Men efter ett tag var nästan Henrik ikapp igen och då gjorde jag en hård attack i tyngsta partiet på banan och fick snabbt 10 sek. Höll farten in i mål och vann med 11 sek före Jonas. Henrik blev 3:a. Har bra utgångsläge imorgon med total ledning på 31sek inför xcc rejset som är avslutande etappen på denna tour.
Overandout😃