måndag 19 juni 2017

BANTEST PÅ CA 2000 MÖH

Tidigt på morgonen vid frukost då kändes det som lite svalare idag men när solen börja värma så blev det samma tryckade värme som igår. Men väl uppe vid banan då man är runt 2000 möh så var det bara ca 27 grader. Nere vid registreringen i la massana såg jag att tempen var 32 grader så nog några grader varmare till här nere i stan. Man behöver inte ha på sig så mycket kläder iallafall och det är skönt😊
Testade banan 2 hela varv och sen några duttställen. Torrt och fint. Jobbiga uppförs backar och småtrixigt och skoj utför. Riktigt rolig bana tycker jag. Men det är brutala backar så har man dåliga ben så är det inte så kul. Längsta stigningarna är runt 2 min så det är inte längre än slalombackens stigningar men man ska göra det några gånger per varv. Inget supersvårt. Några branter och ett stenparti är det svåraste tekniskt sett. Så gäller mest ta sig ned safe och i skaplig fart. Rejset kommer avgöras uppför. Mitt mål är satt till 10 topp. Då för jag vara nöjd med den struliga våren och bergodalsformen. Hoppas bara jag har en bra dag imorrn. Man vet ju inte än heller hur många varv det blir men jag gissar på 4 varv som sist. Hoppas konstigt nog på 5 varv för jag kommer köra en iskall start som sist och lägga mig runt 20e plats och sen jobba mig fram. Den körningen är jag bäst på. Ju längre tid jag har på mig ju fler snabbstartare plockar man.
Nu är det bara att vila och ladda. Imorgon kl 15:00 startar jag och vid ca 16:30 vet man hur det gått😊