torsdag 15 juni 2017

SLALOMBACKEN 10 GÅNGER

På cyklingen till jobbet idag så körde jag in på nordronas motionsspår och passade på att gasa järnet uppför långbacken. Satsade på att plocka KOM:et där och lyckades med 4 sek marginal. Det var dagens bästa!!!

Väl på jobbet körde jag bålträningen och sedan var det jobb hela dagen lång. På eftm hördes det åskmuller och när jag tittade ut så öste regnet ned. Fasen oxå tänkte jag. Då blir ju slalombacken slirig igen och jag som ville matcha mina äldre tider där.

Sån tur var så var skurarna rätt lokala för när jag börja köra i slalombacken så var det torrt i backen där. Satsade på att köra 10 gånger med siktet inställt på runt 2 min per gång. Men jag kunde inte matcha tiderna utan jag var ca 15 sek för långsam på alla intervallerna.
Det blev bra och tuff träning men självförtroendet stärktes inte direkt. Det blev mer en bekräftelse att jag inte befinner mig form mässigt där jag hoppades vara.

Nu finns inte mer tid att lira på inför VM så nu är det mest vila för att vara så pigg i benen som möjligt inför tisdagens rejs. Sista hårda men korta träningspasset kör jag på lördag morgon då jag kör ett halvt pass 20/40 sekundare för att försöka lura fram lite rapphet i benen.
Sen får jag helt enkelt bara hoppas på att jag har en hyffsad bra dag på tisdag.