onsdag 14 juni 2017

LITE XC MEN MEST VILA

Idag var ordningen återställd och jag var tillbaka på min FS hoj. Dagens pass blev dock bara lite skoj åka någon timme i Nodsta skogarna då jag körde hårt igår och ska köra hårt imorrn. Kör jag tre dagar på raken så blir oftast den sista dagen lite seg. Och eftersom jag letar lite i panik efter riktigt bra form så försöker jag lägga in lite mer vila mellan de hårda passen.
På dagens pass prova jag lite nya stigar för mig som ligger lite norrut från Nodsta. Blev rejält överaskad när jag dök på en fixad Xc slings som innehöll rockgarden, några rejäla branter och ett drop med A och B linje🙂. Fick tillochmed gå av cykeln och kolla först innan jag vågade köra A linjen. Riktigt skoj. Fina stigar men lite fuktigt i skogen.
Imorgon ska jag faktiskt köra HT cykeln igen då jag ska köra 10 st backar i slalombacke . Hoppas på torrare underlag där så man kan jämföra med lite fjolårstider.

Annars riktigt sommrigt väder och det var tur för Iza hade skolavslutning idag så hela familjen var där och titta. Blev fika på stan efteråt. Sedan har det mest varit  vila för min del.