tisdag 27 juni 2017

ETT STEG FRAMÅT

Så har årets längre sammansatta semester dragit igång. Men då man har två småbarn så blir semestern inte riktigt som jag skulle vilja ha den. Men som man bäddar får man ligga. Dagen har väl varit knappt ok. Vädret har varit lite sisådär och inte så varmt att strandhäng lockar. Barnen och jag har klyvit och staplat ved. Trimmat lite på tomten. Städat. Pysslat och en hel del internetsurf.
Har själv oxå hunnit med lite microsömn och microläst lite i Håkans nya bok.

När Irma kom hem böt jag om och slängde mig upp på cykeln. Målet var slalombacken och 10 backar upp och ned.
Måtte det lossna lite idag!!!!
Har ju gått så segt senaste veckorna.
Körde polar konditions testet imorse och den visade Vo2max 78. Det är bra!
När jag körde det i Andorra visade det som bäst 64.
Vilo pulsen är 8 slag lägre oxå så borde vara bättre nu.

Började riktigt bra med strålande tider på de två första intervallerna. Sen börja jag krokna och hamna lite i samma sega gung uppför men även de sämre tiderna var några sek bättre än före Andorra. Så totalt sett både uppför och nedför så var jag dryga minuten bättre än före Andorra.
Av de 10 intervallerna var 4 st helt ok tider. Så nu hoppas jag på lite mer jämnhet på de bättre tiderna. Helt klart ett steg framåt. Så nöjd med att det går åt rätt håll.
Imorgon blir det trainerträning.