söndag 25 juni 2017

UNDERPRESTERAR

Precis för 1 år sedan så körde vi ett TT på elitebanan i kvisthamra. Vi körde 4×3,1 km och då vann Micke Flockhart på tiden 49:48 min jag var 2a precis 2 min efter på tiden 51:48 min. Mina varvtider då var: 12:27,12:40,13:12,13:28 min. Banan var torr, fin och snabb. Denna dag var det sol och +28 grader. Riktigt nöjd med min körning denna dag var jag.

Idag körde vi precis samma rejs. Vädret var växlande molnighet och + 18 grader. Banan torr, fin och snabb.
Att Micke Flockhart vann igen var ingen överaskning. Han tillochmed putsade sin tid med 1 min och vann på tiden 48:48 min.
Jag kom 2:a igen på tiden 54:20 min. Mina varvtider: 12:55,13:34,13:49,13:53 min.
Detta år är jag dock inte mycket nöjd över min prestation. Precis som det varit de sista veckorna underpresterar jag rejält. Jag blir rejält slagen på fingrarna av mig själv och har det väldigt slitigt utan att få någon fart.
Jag kör alltså 2:30 min långsammare än mig själv för precis 1 år sedan. Det är ingen katastrof men det är fan inte bra!!!
Jag har varit hos läkare och checkat av en del grejer men då man inte direkt är någon världsstjärna får man vänta några veckor på svar från allt.
Så lite spänd över vad det kan visa. Är det bra så är det väl bara att konstatera att vårens trasliga sjukdomsperiod satt ned formen rejält.

Just nu känns det lite som någon broms är på i kroppen.
Men då jag inte tycker jag har direkt några sjukdomssymtom just nu så kör jag på.

....Life begins at the end of your comfortzone.....