söndag 11 juni 2017

JAG KANSKE VINNER

Inatt så vräkte det ned välbehövligt vatten från himlen. Så när solen började värma på morgonen var det otroligt vackert i skogen. Fick med mig Simon på en tidig morgonpromenad runt Xc banan. Vi passa på att slå lite ormbunkar längst med banan oxå.

Dagens träning var 10 st gånger i slalombacken.

I slalombacken hade det inte hunnit torka upp så det blev 10 st sliriga och kämpiga backar med tider som platsade mer åt de sämsta tiderna än de bättre. Så ingen självförtroende höjare direkt. Känns som jag mer måste ställa in mig på en 3 dagars semesterresa med tillhörande cykling i bergen än att topp prestera och jaga medaljer..... Eller så.......
..............vänder jag på steken och gör en rocky balboa grej: Att från nedsupen föredetting bli till en vinnande underdog☺️ på en vecka!!!....man åker på lite motstånd i början men mot slutet av veckan cyklar jag upp på slalombackens topp och skuggboxas lite medans "eye of a tiger" hörs över hela stan....sen vinner jag guldet och hela Andorra hyllar hjälten!!!☺️👍 Precis så kommer det bli😉☺️... värt ett försök iallafall!!!

Ps: Ifall någon märkt något med bloggens layout så fick jag ta ett kliv tillbaka från det hypermoderna layouten. Den funka inte som jag ville. Men lite upphottat är det nu.

Ps2: Det finns en rätt rolig historia bakom dagens blogg rubrik. Den är gammal och Stefan minns den bäst men för att dra den snabbt och lite slarvigt så är den från början av våra idrottskarriärer typ då man åker till sin första tävling och tycker man är skitsnabb... Man tänker att "jag kanske vinner!!" ....hehe blir sällan så....man kommer oftast typ sist☺️så är verkligheten.