torsdag 29 juni 2017

VÄDRET BESTÄMMER

Semester! Men vädret bestämmer om det blir en bra dag eller inte. Idag halvbra dag.
Hela förmiddagen var mulen och rätt kylig. Det är bara solen som värmer upp då nordanvinden dominerar så ingen grundvärme. Så på fm så satte jag mig på trainern igen och körde virtuellt uppför Sa Calobra. Den berömda slingrande stigningen på Mallis.
Roligt att köra den på datorn då man kört den på riktigt. Blev 12 st enminutare på vägen upp där jag höll runt 400 watt. Jobbigt!! Gick ok!

Efter lunch så började molnen skingra sig och solen titta fram. Då blev det varmare!! iallafall där det var lä för det blåste ju från norr så kalla vindar. Blev en sväng ned till sjön med barnen och jag tog ett dopp idag med. Nu ska jag göra en laxsallad till middag.

Sedan blir det en sväng till kvisthamra bikepark för klippa lite gräs på banan. Tänkte ev köra rejs där på lördag men kollar man smhi så verkar det bli regn både imorrn och på lördag så jag går ej ut med något rejs. Det får bli spontant ensamrejs om det blir något. Annars kör jag alpe de huez rejs på trainern.