söndag 9 december 2018

DUBBELPASS

Varit ett rent ut sagt jeevla skit väder för cykling utomhus med 4-5 plusgrader, igenmulet och en hel del regn denna helg. Inte så kul verken på vägen eller i skogen. Sån tur var hade bigringvr en ny challange med 4 tuffa sträckor i alperna som jag började med på lördagen. Så blev 1:40 tim på trainern i lördags.
Sen passa jag på att kratta xco banan här hemma och drog även om den något. Sen orka man inget mer den dagen.

Idag skulle jag kört distans men då det regna på rätt ordentligt på morgonen så försvann motivationen för det. Istället så kom jag på ideen att köra dubbelpass!! Körde först upp nya slingan på hemma mtb xco banan i ca 40 min. Inte så farligt lerigt eller kallt, men inte heller fantastisk kul körning. Direkt efter det så böt jag till nya cykelbyxor och hoppa upp på trainern för att ta mig ann mortirolo stigningen som även den ingår i challangen. Körde på bra i halva första delen. Sedan blev jag trött och det blev en tuff kamp upp med slaka ben.

Blev bra träning trots det trista vädret!!