lördag 1 december 2018

SKA SOVA PÅ SAKEN

Efter mr frost besök i mitten på veckan så blev det gråväder igen. Sämsta tänkbara egentligen för cykling utomhus med regn och bara någon plusgrad. Men för cyclocross är det perfekt väder för det är ingen riktig cyclocross förrän det är dåliga väderförhållanden.
Passade ju perfekt att det var final i ckns cyclocross serie idag!!
Så vid 10:00 tiden samlades de fåtal hängivna cyklister i Norrtälje som våga sig utanför dörren för att köra sig trötta på den klassiska och snabba nordronacrossbanan.
Efter ett mastervarv så samlades vi och startade de 40 min + 1 varv som gällde idag. Stefan var het och tog starten och körde snabbt första varvet. Jag och Christoffer sladda lite en bit bakom. Men efter 2 varv så var vi ikapp och tempot bedarra lite. På 3e varvet i den långa tuffa stigningen gasa jag på och fick en lucka som jag sedan lyckades hålla de resterande 7 varven.
Banan är snabb men den långa backen i slutet tar verkligen på krafterna. Så riktigt bra träning blev det.
Efteråt gällde det att snabbt byta till torra kläder då det inte tog många minuter innan man börja huttra igen.

Stefan vann serien totalt detta året. Så stort Grattis till det!! Starkt och jämt!!

Väl hemma igen och efter lunch och eftm så var det så jäkla trist väder och familjen utom jag skulle iväg till NT en sväng så då hoppa jag upp på trainern och körde 27 km i bergen i Spanien någon timme....bara för att!
Så grymt träningsdag idag trotts skitväder!

Vad som blir med morgondagens träning är inte till 100 bestämt. Men på schemat så står det 3 tim distans. Detta står dock inte skrivet i sten utan på en dator så lätt att ändra... Ska sova på saken!!!