lördag 22 december 2018

INGET FÖR EN BLÖDIG PAPPA

Minusgrader och snöade riktigt kraftigt på fm idag så blev att bege sig ut på morgonen och skotta innan man kunde träna lite här hemma. Sedan körde vi ett  6*1,8 km TT här hemma. Riktigt skoj att köra skottad bana även fast det var lite sladdrigt här och där. Körde hårt och fick ett varv under 7 min så riktigt nöjd med det.

Efter lunch så körde jag pass 2 för dagen och tog mig uppför valley of the tears på gran canaria som precis släppts på bigringvr. Körde hårt uppför även där så riktigt mör efteråt.

Men ingen vila efter trainerpasset för Simon ville köra pulka i backen upp till huset. Det är nämligen en grym och lång pulkabacke och den får inte skottas längre när det snöat för just pulkaåkandet!! Blev rätt många åk och sedan promenera upp. Vid skymningen var jag så trött att jag såg stjärnor. Rätt skönt när även Simon ville in i värmen. Toksomna innan middagen!! Sen blev det filmtajm med Izabelle och vi såg I kill giants!!  Det var en väldigt gripande film och inget för en blödig pappa. Man fick bita sig i läppen för att inte gråta för mycket.
Bättre med action filmer där det bara sker framför ögonen utan större djupare mening eller känslor😊

Imorrn ska det fortfarande vara kallt och snöa så siktar på lite distansande ca 3 tim någongång under de ljusa timmarna.