tisdag 25 december 2018

FÖLL PLADASK TVÅ GÅNGER

Skönt att julen är över men den extra ledigheten får gärna fortsätta ett tag till och det gör den😄. Det har ju annars varit en fantastisk vit och vacker julhelg ute i skogen och träningen har med lätthet rullat på bra. Kört en hel del på xco banan här hemma då den varit i toppskick. Dagen innan julafton så körde Stefan och jag ett distanspass runt erken på snöiga vägar. Det var rätt halt på sina ställen så bidde en pladaskvurpa på lilla erkenvägen. Inte så ofta man vurpar då man distansar.
Idag slog vädret om från minus till plusgrader men jag hinde köra på banan innan värmen kom. Men det skedde när jag körde så banan blev lite halare och halare. På slutet hade jag oxå bra fart och ladda i en kurva som jag trodde skulle hålla men det gjorde den inte så blev en till pladaskvurpa. Men det som är bra med snön är att man inte slår sig så mycket.

På eftm blev det lite premiär tur på skidor med barnen i tösnön. Funkade bra på våran väg där snön var tillplattad och hård.
Sedan blev det ett träningspass till då jag körde ett backpass på trainern uppför passo pordio.

Efter middagen hjälpte jag Simon bygga ihop ett piratlego han fått i julklapp!! Det stod +6 på det men tror jag höll på i 2 tim med att bygga ihop en liten grävmaskin...sååå borde stått +45 tyckte jag 🙄 Kändes som tusenmiljarder minidelar och inte lika bra passform som riktigt lego. Blev klar till sist och Simon skulle leka!! Så paja den direkt!! Ska man köpa lego ska man INTE köpa pirat lego fick jag lära mig idag....om man inte använder kalssonsklister när man monterar ihop shitet😐😊