söndag 29 mars 2015

TOG EMOT IDAG

Dagens pass tog emot. Hade sett fram emot ett skönt distanspass norrut mot älmsta och en fika i älmsta. Men vädret var inte skoj. Det var regnigt, blåsigt och +4 grader så jag cykla själv min vinter runda, "Sättrabyrundan". Oftast den jag kör när cyklingen bara ska göras, då denna runda går på nästan 100%  småvägar med knappt några bilar och den är rätt så omväxlande. Samt så vet jag precis hur lång tid rundan tar och det är viktigt när man inte är supertaggad på cykling. I vintras körde man rundan på vinterhojen och dubbdäck på ca 3:30 tim.  Nu med samma vintercykel men med mer lättrullade däck så tar den ca 3 tim.  
Trotts vädret så gick det ändå ok. Det var nog bara sista 20 minuterna jag var riktigt krokig men då var det ju inte långt kvar. Nu visar min polar V800 att jag är mycket övertränad så nu blir det vilodag imorgon.