lördag 21 mars 2015

KEPSCUP #1

GT in action frpn kepscup 1 Södertälje. Foto Bo Dertell.
Var faktiskt ganska smånervös innan starten på första kepsen 2015 som gick på en ny bana för mig vid Södertäljes Slalombacke. Banan var rejält kuperad och ganska så snabb. Fanns några trixiga berghällar oxå. Men det som gjorde det mest trixigt var nog att det snöat under natten och det var snö och lerigt på banan som gjorde underlaget lite halare och svårare.  Banan var helt ok tycker jag och extra kul med den långa stigningen även fast jag tappa lite i den.
Jag körde i seniorklassen för dagen och vi skulle köra 5*4 km.

Startbacken var lång så när starten gick försökte jag att inte rusa men man måste ju vara med lite där framme innan man går in i skogen så man fick ta i rejält. Jag låg ca 8-9 när vi gick in i skogen.
Blev lite trångt och stökigt till en början men det satte sig ganska snart. Jag hamna som oftast lite på efterkälken i början. Men benen var förvånansvärt pigga och kroppen funka normalt :-)))
Så jag körde på för allt jag hade och på varv 2 kom jag ifatt Ville Ohlsson och Mathias Nilsson som låg i en liten duo. Calle Friberg hade försvunnit i fjärran.
Men Ville och Mathias höll lagom fart. Men på 3ee varvet krokna plötsligt Mathias och Ville höjde tempot. Jag hängde med skapligt.
På 4e varvet fick Ville en lite större lucka i långa uppförsbacken. Jag jobbade på hela varvet runt och låg ca 50 meter bakom Ville när det var dax för backen en sista gång. Ville gasa på lite extra i backen och jag var rökt. Körde på i ingenmansland sista varvet och jag tror jag kom in som 3:a. Lite osäkert i skrivande stund då jag inte sett resultaten än.
 Men jag är grymt supernöjd med racet då jag trodde jag skulle köra sämre och kanske inte alls hänga med. Men kroppen funka igen och jag är glad trotts att Ville spöa mig igen.
 Helt ok körning i leran :-))