tisdag 3 mars 2015

CYKELDELSCHOCK

Cykla de första metrarna idag till och från jobbet och det var väldigt jobbigt. Kändes att flunsan satt sina spår i kroppen. På jobbet var det mycket att göra med både skidor, cyklar och cykeldelar. Börjar ju bli dax att byta säsong på jobbet från skidor till cykel. Det är skoj men rätt mycket jobb denna period på året.

Jag fick oxå en cykeldelschock när jag kom till jobbet idag.
 Jag har ju beställt ett singeldrev från shimano i september 2014 och det var först lovat till januari 2015. Sedan blev det februari och när det nu inte dykt upp idag så ringde jag shimano och de meddelar att det kommer i juli!!!!! VAAAAA!!!!
 Jag är ju shimano freak och kommer så vara men det har blivit sämre och sämre med åren att få grejer i tid.  Jag skulle ju kunna köpa drevet från England men då får man inte de kortare bultarna med. 
Redan förra året gick jag ifrån shimano orginal lite då jag körde med absolute black singel klingan som förövrigt är mycket prisvärd har en väldigt bra kvalite samt funktion. Hade nu tänkt köra absolute black klinga igen på nya xtr men de har inte fått fram någon 9000 klinga än så då är det bara woolftooth som gäller. Stefan har ju kört på woolftooth förra året på 10-delat och det har funkat kanon. Så idag beställde jag en 32 klinga för 11-delat för xtr 9000 serien. Woolftooth är ochså rätt prisvärda och man får en singelklinga för ca 700 kr. Hoppas klingan dyker upp till helgen så man får prova tävlingshojen. Imorgon blir det första lätta mtb träningen efter sjukan. Det blir lite lätt mtb här hemma i skogarna någon timme.