lördag 28 mars 2015

KONCENTRERAD

Foto: Jonas Larsson. GT i kämpartagen. Kanske mer vilja än fart....
Kepscup III gick mellan Arninge och Täby kyrkby. På Löttingekullen. Det var nästan hemmatävling för oss i Norrtälje då det endast ligger någon halvtimme söderut frän Norrtan. 

Väl på plats så provkörde jag banan ca 3 varv och fick in ganska så bra flyt i banan men den var tuff. Två långa, fina och jobbiga stigningar och två nedfarter som var svåra att åka fort i tyckte jag. 
Och det var väl i de två nedfarterna jag tappa mest på Ville som jag närmast fightades med under loppet.
Jag fick en bra start då jag körde i seniorklassen då vi fick stå längst fram. Det var tur det då det var närmare 100 cyklister till start och alla starta samtidigt. Ganska så smal start var det oxå för det startfältet. Men jag kom iväg bra och var på hjulet efter Ville ganska direkt. 
Hängde med Ville skapligt i 3 varv fast i lite jojo-fart. Ville var snabbare utför och jag tog igen på flacken och lite uppför. Men det tog på krafterna så när det var 2 varv kvar börja benen krokna och jag tappa mer och mer på Ville och sista varvet fick jag köra i ingemansland. 
Jag hade Jesper närmast jagande bakåt men med ungefär samma avstånd som det blev till Ville framför mig. Sååååå....... 
Är man nöjd då? Njaaa!!! Tydligen är jag inte bättre än så här då pulsen visar 93% i medel och 98 % i max så jag körde verkligen allt jag hade och lite till. Det kändes som viljan var större än farten jag fick ned i backen, men så är det väl jämt om man inte ligger först i spåret ;-) ...och det är lite svårt med det motståndet som det var idag!!!! .....och med en kropp som åldras fortare än viljan. 
Jag blev iallafall 5a idag i senior. Får vara nöjd med det för tillfället helt enkelt.



Foto Jeppman. En skön bild från Jeppmans blogg. Sköna färger och glada gubbar innan start :-)) som diskuterar form, bana, förkylningar, mm.... :-)))