tisdag 17 mars 2015

BACKTRÄNING


Dagens träning blev cykelpendling till jobbet samt lite rensa ny del i campus slalombacke. Och efter en slitsam arbetsdag så bar det av på cykeln till campus slalombacke igen. Väl där körde jag 12 gånger från gamla campusbadplatsen upp till toppen och ned igen på samma slinga. Slingan är till 2/3 delar backen som ingår i banan sen så var 1/3 del ny. Det var gamla campusbadplatsen upp till banan.

Backen var lite mjuk och lite slipprig på några ställen så riktigt jobbigt. Hade inte heller idag de bästa benen. Fick slita mig upp utan något riktigt bra flyt. Kom iallafall cyklandes hela vägen upp alla gånger utom sista då jag fick släpp och stopp strax innan toppen :-/

Imorgon min lediga onsdag sån tur är! ...hoppas jag kan köra lite xc träning på hemma banan någon timme imorrn innan det är simskola, storhandling, mm.... Nu ska jag på möte ang barn/ungdom cykel träning i vår/sommar.