söndag 8 mars 2015

SUPER VÅRDAG

Superväder idag. Soligt, varmt och mycket vår i luften. Stefan kom över och vi körde ett litet XC TT på banan här hemma. Jag hade satt ihop en slinga som var helt torr så det var egentligen rätt så njutbar XC. Men formen är inte bra så det var mest en kamp att köra de 45 minuterna som det var tänkt vi skulle köra. Själva flytet var väl inte katastrofalt så länge det inte gick uppför. För uppför var jag väldigt långsam. Dagens race vann Stefan ca 10 sekunder före mig. Vi körde ganska jämn dåligt båda två. Det är ju lite svårt att tända till oxå och gasa på när det är så få som kör men denna dag gjorde det inte så mycket då kroppen ändå inte ville.
Imorgon är det vilodag men f.o.m tisdag hoppas jag att jag kan börja gå in i det tänkta träningsprogrammet igen och köra på lite mer fokuserat.