lördag 7 mars 2015

ILLA MED FORMEN

Det var 2 veckor sedan jag fick till en stravafil men idag blev det alltså träning. Tanken var först att köra 3 timmar distans. Det satte jag ned till 2 timmar pgrav att det inte alls känns bra i kroppen. Väl ute på cykeln så var jag rätt slut efter 50 minuter så det blev bara Malsta runt och sen 2 varv på morgondagens träningsbana. Träningstiden blev 1:40 min idag. 

Det är verkligen illa med formen just nu. Så här dålig form denna tid på året är det länge, länge sedan jag haft om jag någonsin varit i så dålig form denna tid på året. Flunsan som ställde till det i kroppen har tagit hårt och jag är alldeles darrig och matt när jag tränar och särskilt om jag får upp pulsen lite. Det går liksom inte att ta i ordentligt. Idag var det ju bara distans men imorgon då är det tänkt att jag ska pressa kroppen lite. Men får se hur det går. Ska försöka köra 45 min på banan iallafall.

Morgondagens bana är en ganska snabb bana för att gå runt kullen hos mig. Då det är rätt fuktigt i skogen har jag satt ihop så lite blöta stigar jag kunnat. Banan mäter 1,2 km och varvtiderna kommer ligga runt 5 min per varv. Banan är pilad och flest varv på 45 min för det bli. Samling hos mig kl 10:00 imorgon. Vi startar efter mastervarvet.