lördag 14 mars 2015

CAMPUSBANAN TT NORRTÄLJE

Polar data från V800
Tid: 46,47 min
Varvtider:
 9,22 min
9,10 min 
9:17 min
9:19 min
9:36 min
Puls: 163/178 (178 är 100% för mig)
Total stigning: 275 meter
Trp: 13,07 km (5*2,6 km varv)
Avg: 16,8 km/h

Idag var det rejs på Campus banan som vi kommer att köra kepscup på den 11 april.  Banan var lätt frusen men blev mer och mer slipprig ju längre rejset varade. Det var ett bra startfält denna dag och solen sken. 

Micke tog starten och jag la mig på hans hjul. För omväxling skull gick starten lite lätt utför och första känslan jag fick var kanon. Det kändes jättebra och jag följde lätt med Micke. Efter ca 45 sekunder när andra känslan kom så var den mer att -Fan vad Micke håller hög grundfart!!! och det började svida i benen. Micke körde lite fel och vips så ledde jag med Johan och Micke på hjul. Pulsen var över 170 redan och jag flåsa brutalt och kraften sjönk mer och mer. 
Micke gasa om och försvann. Även Johan och Stefan gick om i campus slalombacke och jag stod nästan still ett tag. 
Men när jag kommit över krönet och fått pusta ut lite och det bar iväg utför hade jag bra flyt och tyckte jag körde riktigt bra på det tekniska och på flacken. Men så fort det gick uppför så sköt pulsen iväg och kraften försvann. Gick liksom inte att få något helhets flyt i körningen när man var så kass på ett så viktigt moment. 
Kändes lite som när jag körde långlopp och kom ut på vägarna och där blev man omkörd sen när det blev lite mer teknik och skog gick det för sakta. Men man kunde inte avancera då man var så kass på vägarna. Precis så var det idag fast nu var jag superkass uppför. Ingen skoj känsla alls.
 Men jag försökte kämpa på och höll nästan jämna steg med Johan men han var starkare uppför på slutet så jag blev 3:a idag. Micke vann och var ca 1:50 min före Johan och jag var ca 25 sekunder efter Johan. Stefan 4a och chippen 5a.

Jag var helt slut efter racet och när jag kom hem så somna jag en timme snarkandes i soffan.
 Är väldigt besviken med känslan just nu. Jag brukar vara bortskämd med bra mycket bättre form denna tid på året så det känns tungt just nu.
Har inte bestämt mig vad morgondagens träning blir då jag är tvungen att vara hemma med en förkyld Simon imorrn då tjejerna ska kalasa :-)