onsdag 16 maj 2012

BLEV BLODVITE PÅ RACET IDAG

Dagens mtb xc TT race är genomfört. Vi var 4 st halvtaggade cyklister som race på min VM bana hemma hos mig. Eftersom Ville tog det lite easy idag, Simon inte hade sin favorit bana och Stefan stod i andra startled så blev det jag som fick ta starten.


Jag fick lucka med en gång och körde på allt jag hade før dagen. På varv 4 tok vurpar jag och fick luftut släpp i framdäcken så jag tog mig upp till pumpen i boden och pumpa och sen tillbaka till samma ställe på banan och då var Ville nästan ikapp. Ville fick lite blodadtand och försökte gå ikapp och jag fick oxå öka tempot. Det var nära att Ville fick kontakt men jag kunde svara och Ville tröttna igen och tog det lugnt och jag kunde köra lite mer avslappnat de sista varven. Jag vann, Ville 2a, Simon 3a och Stefan 4a.

Mina varvtider: 9:12, 8:45, 8:52, 10:52, 8:52, 9:12 min.


Skoj race tyckte jag ändå det var idag även fast alla inte var supertaggade. Men bra teknik och back träning blev det, 430 höjdmeter averkades på de 56 min vi körde:-D



Published with Blogger-droid v2.0.4