torsdag 10 maj 2012

UPPLANDSCUP XC NORRTÄLJE

Man kan tro att man är i Sälen och cyklar
Published with Blogger-droid v2.0.4

Var race ikväll. Upplandscup i mtb xc på hemmaplan vid slalombacken i Norrtälje.
Johan Norin hade gjort en riktigt kul och utmanande slinga på ca 2 km. Det är omgjort i backen och den är nu högre och bredare. Det har dock inte satt sig riktigt så det var ganska så lerigt i backen. Det blev inte torrare av regnet som öste ned hela racet igenom heller. Som sagt var banan utmanande men då använde Johan bara halva stigningen i höjdmeter så där går det verkligen att göra en internationell bana om man utnyttjar hela backen.
Lerigt och blött var det. Vi var 5 st till start. Jag tog starten och fick lucka efter halva första varvet som jag sedan utökade till mål. Efter mig var det oxå rätt utspritt mellan cyklisterna. Men riktigt kul var det trotts regn och rusk.
Mina varvtider: 1 5.19 min, 2 5.36 min 3 5:42 min, 4 5:53 min, 5 5.58 min, 6 6:04 min, 7 6.04 min, 8 5.53 min.
Johan har resultat och tider på sin blogg.