fredag 25 maj 2012

PROLOG VINST


Bättre än jag trodde:-D

När Stefan och jag kom fram till Borlänge så var det närmare 30 grader varmt. Kändes som vi steg ur bilen i Frankrike 2009 i Praloup inför masterVM. Det var verkligen kvavt och smock varmt. Efter provkört prolog och XC banan så for vi till hotellet för lite vila och ladda. Plötsligt drog det in lite kallare vindar och tjocka mörka moln. Vi klarade oss från regnet i Borlänge det blev bara lite duggregn och några grader svalare, det var rätt skönt.
Värmde upp lite lätt i ca 40 min  och det kändes bra men den känslan har lurat en förut men jag var väldigt fokuserad på uppgiften och tänkte att det är inte värre än att köra en första 4a på trainern hemma och då tryckte jag 459 watt i snitt(i måndags), bara att försöka ta det så lugnt jag kan inledningsvis.

Roger räknade ned: 5,4,3,2,1 och iväg. Gick bra men efter första backen tyckte jag det gick lite för sakta,växlade ned och försökte verkligen ligga på högtvarv och inte få i de där tunga växlarna. Benen sved men jag hade bra flyt i kurvor och de lite, lite mer knöligare partierna. På upploppet tänkte jag att det är kört då min spurt var för svag.
Hoppades såklart som så många gånger förr att jag slagit till med en hygglig tid. Lite till min förvåning men stor glädje hade jag slagit Michael Johansson som hade ledningen med 2 sek och fick för första gången kliva upp på den 4 hjuliga motorcykeln som var tronen för den snabbaste tills alla i sin klass gått i mål.
Ingen mer nådde tiden och jag fick ta på mig ledartröjan och tänkte att nu är det bara att åka hem, det var ju en tröja jag ville ha ;.)

Rullade XC banan en gång till på kvällen som nedvarv sedan till hotellet för att dricka lite gott vatten och köra Zefaren på benen. Var sedan astrött så det blev bingen hela natten lång. Drömde och ängtade till hotellfrukosten.

Ska bli kul med XC loppet. Banan är kortad ganska rejält men de har lagt till 1 varv istället och det tycker jag är kanon. Något litet teknisk parti är tillagt annars snabb och fin bana, blir troligen ett väldigt jämt race.


Published with Blogger-droid v2.0.4