söndag 27 maj 2012

H40 TOPPEN BORLÄNGE TOUR


Blev hole in one i Borlänge. Vann allt och totalt. Bättre än så blir det inte på Borlänge tour.
Superduper nöjd:-D

Ren och skär sommardag var det på sista dagens race i Borlänge. Varmt och soligt. Banan var riktigt snabb och lite dammhal på sina ställen. Jag hade suveränt utgångsläge med 2 min och 23 sek tillgodo på Michael som var närmast jagande och jag fick äran att starta som sista man i min klass.

Värmde upp lätt men ganska så länge för att väcka benen och när det var dax för start så kändes det bra.
Jag hade fint flyt i alla de 10 kilometrarna som kördes. Hade syra upp till näsan och benen sved men det var ändå under kontroll. Inför sista kilometern låg jag ca 5-6 sek efter Michael men den sista biten är krokig och mer min typ så jag gasa allt jag hade där och fick ett bra flyt i kurvorna och när jag spurta i mål så var  jag 2 sek före Michael på dagens tempo etapp och jag vann banne mig den med.
Storslam och svår upprepat!!!
Vann totalt med 2 min och 25 sek före Michael Johansson och 3a blev Dick Samuelsson som körde riktigt bra i helgen. Alla totala resultat HÄR. 




Published with Blogger-droid v2.0.4