lördag 26 maj 2012

SEGER ÄVEN ETAPP 2 XC LOPPET


Gunnar GT Töjren in action xc loppet 2012 Borlänge tour.

Det var en varm fin och solig dag idag och Borlänge tours andra etapp skulle avgöras. Idag var det XC loppet och det är mitt  favoritlopp och ingången i detta lopp var ju inte helt fel då jag hade ledartröjan från gårdagens prolog och det gjorde att jag fick eget startled 10 meter före resten av de hungriga alfa vargarna.

Starten gick och jag behövde inte stressa, utan lät några komma ifatt och la mig fint runt 3e plats. I första uppför tog Michael täten och jag gick upp till andra plats och skuggade Micke. Efter ca 2 km av det 6,5 km varvet kände jag mig så pigg att jag bara måste upp i täten. Micke ropa om jag tyckte det gick för sakta. Nejdå svara jag och ökade tempot något :.))
Micke hängde med en liten bit sedan var det plötsligt tyst bakom och jag var ensam. Ett litet orosmoment for genom skallen att det kanske var lite tidigt att gå loss då det var 3,5 varv kvar. Men i den situation jag satt mig i så fanns inget mer att göra än att köra på så fort jag bara kunde. Började på varv 2 komma ifatt lite H-30 åkare som startade före oss och det hjälpte lite att hålla uppe farten. Inför sista varvet kom jag ifatt Stefan Hilke och han haka fast en krok i min cykel eller nått för han satt på mitt hjul hela sista varvet. I ckn hade vi ett år ett pris om vem som var klubbens bästa "wheelsucker" och det priset skulle Stefan Hilke fått...(skojar lite). Starkt kört Stefan H.
Nu ska det vilas, ätas, rulla tempo banan, ätas lite lördagsgodis, kolla på film och köra lite Zefaren på benen.
Pust!!! Jobbig kväll här i Borlänge ;.))))

MASSOR AV BILDER HÄR

ALLA RESULAT FINNS HÄR


H-40 resultat, lite långtifrånfoto, men om du har bra syn kanske du ser några tider.

Har nu en ett rätt bra utgångsläge till morgondagens tempo.

 Supernöjd GT...

Published with Blogger-droid v2.0.4