tisdag 1 maj 2012

TT XC RACE 1 MAJ

Mickes rygg var det enda man såg
 Det var TräningsTävlings dax på 1:a maj.
 Platsen var hemma hos mig. Inte så många startande men rätt snabba startande. 
Micke Flockhart visade var skåpet skulle stå trotts slitna ben och vann rätt så överlägset. 
Banan var snustorr, teknisk och kuperad och vädret var strålande. Starten gick och Micke tog täten. En liten felkörning för Micke i början gjorde att jag kom upp i täten men i första svåra skrå kurvorna så karva mitt framdäck för första gången i mitt liv (tur i oturen för då vet jag att jag inte kommer köra de lättare 2,0 däcken något mer). Sprang upp till boden och slängde på mitt andra hjul med 2,2 däcket som är väl beprövad. Järnet tillbaka till platsen jag karva-däcket och in på banan och race för allt jag var värd hela racet igenom utan några mer problem. Kom i fatt Johan Norin och om men Micke såg jag inte till på hela racet trotts en rätt tight bana. Så vi måsta ha kört ganska så jämt tror jag.
Min medelpuls var 160 och maxpulsen 173, medelpulsen blir lite lägre när det är rätt så tekniskt. 420 höjdmeter klättra vi under racet oxå. 
RESULTAT
1a Micke Flockhart
2a Gunnar Töjren
3a Johan Norin

Mina varvtider: 
8:00, 4:50, 4:40, 4:40, 4:45, 4:35, 4:45
4:40, 4:45, 4:45, 4:50, 4:45 min
samt ett extra straffvarv 4:36 min (missa att Micke gått imål)

Johan i avancerad utförslöpa

Gunnar tar sats utför

Micke med tunga ben men ändå snabb

Bra mycket brantare än det ser ut

Bra mycket brantare här med än det ser ut