torsdag 17 maj 2012

TRE HÅRDA DAGAR

Bild från Robert Jonsson blogg

Det bidde 3 dagar i rad med hårda pass. I tisdags körde jag 4or, igår var det mtb xc race här hemma på min vm bana ochså idag lite spontant ckn´s lvg linje lopp runt Riala. 
Inte för att verka negativ men inte något av passen denna vecka har känts riktigt bra. Fyrorna fick jag slita hört för att vara över 400 watt, sedan på mtb racet så var det sega ben och idag på lvg racet så kände jag tidigt i loppet att jag får det tufft att hänga med. Jag fick snabbt syra som det tog ett tag att få bort och linje banan är inte till min fördel med långa, långa rakor och med en hel del motvind. Jag försökte kämpa mig in i racet till trebackar lång. Hade tanken att är jag bara med dit så kanske det känns bättre efter backen. Blev lite körning i backen men jag var för seg även här men Peter L, jag och Robban kom loss och vi börja växeldra och men min syra byggdes på mer och mer. När vi nådde nästa lilla stigning var jag helt enkelt rökt. Benen ville inte och även kämpar moralen tröt. Fick köra min egen fart mot målet men det är inte kul att ligga själv på den raka sträckan. När vi nästan var framme vid kilen så swicha Peter V och Nicklas E om mig som ett möte och jag orka knappt lyfta blicken från asfalten. Kämpade på mot målet och blev 5a.

Resultat:
1 Peije, 1:22:10
2 Robban st
3 Niclas 1:24:20
4 Peter V st
5 GT 1:25:10
6 Silvio 1:30:00
7 Ronny 1:30:30
8 Lars S 1:37:00
9 Lars W 

Dam
1 Lena Stort skratt

Nu blir det vila imorgon och sen Västerås XC på lördag. Känns som jag inte kommer hinna återhämta mig  till lördag men Västerås racet är ingen prio 1 tävling utan en genomkörare inför nästa helg då det är viktigt race på G = Borlänge tour. Nästa vecka ska jag vila benen lite mer innan racet.