måndag 7 januari 2013

MÅNDAG I ALL DESS VANLIGHET

Ska man orka med dagen så gäller det att vara i säng absolut senast kl 22:00 då Simon gå-upp tid brukar vara mellan 4:30 och 5:00. Idag var det dock lyx då han sov till 6:15 men då var det ändå jobb dag och klockan ringde 5:30 så man var uppe ändå, men man fick en lugn stunds god-havregryns-gröt-frukost och en kaffestund som omväxling.
Det var min dag att lämnat barnen på dagis så bildag idag. När jag kom till jobbet så körde jag lite bål träning  i 15 min innan jag satte igång med dagens jobb. Idag var det montera några slalomskidor, stränga badmintonrack och sedan montera ny-cyklar. En bra stressfri dag på jobbet. På lunchen så joggade jag till min privata restaurang (mamma) och åt en god vitkol sallad och sedan god hemlagad husmanskost. sedan jogg tillbaka för jobb tills det var dax för att hämta barnen och åka hem och göra en pasta med tonfisk middag, äta och få sin kopp grönt te med en liten bit mörk choklad och en tesked honung. Sedan kvällsbestyr med barnen innan man får någon timme framför dumburkarna (dator och tv) innan det är dax att lägga sig så man orkar upp till nästa dag. Det var en vanlig måndag det.

Bara några dagar kvar tills träningslägret på Gran Canaria. Cyklarna är packade. Skönt när man har några cyklar att välja emellan så man kan ha lägercykeln fräch och klar långt innan lägret. Jag kommer köra med min mtb titancykel med stel framgaffel nere på GC. Har byggt om den lite och satt dit lite äldre delar och sparar de nya delarna till Scott scale race cykeln. men det blir nog ändå den lättaste och finaste läger hojen hittills jag har med mig. Min cykel väska är oå riktigt grym måste jag säga. Jag köpte den ny för 900 kr och det är en mjuk spectra cykel väska. men den är stor. Så stor att både Stefans stål cykel och min cykel får plats. 4 hjul och 2 ramar med de flesta tillbehör på. Framgafflar, skivor, sadel och sadelstolpar samt pedaler får vi ta i resväskan men annars fick allt plats. Och vikten var blev 21,5 kg och det får väga 25 kg. Riktigt bra och en liten slant spara vi där. Fördel att resa med titan och stål cyklar, man behöver inte vara rädd att de ska gå sönder som tex plast cyklarna.

Webcam från Maspalomas stranden här under.

Live image

En bra Gran Canaria länk hitta jag oxå om väder och lite allmän info: http://www.kanarieoarna.nu/