onsdag 16 januari 2013

RACE DAG

Supernöjd med dagens topprace

Idag Körde Stefan och jag vårat interna race upp till toppen som vi gjorde för 7e gången. Tiden från 1999 har stått sig ända tills idag, tiden var 2:35:48 tim.

Idag smula jag sönder den tiden med 2 min. Nya rekordtiden för mig är 2:33:47 tim. Vi har startat varje gång vid hotell La Colina i San Augustin. Det gjorde vi idag oxå men jag tog en mellan tid där Fataga stigningen passerar motorvägen för där kommer nya startplatsen vara. Dit tog det 10:40 min för mig så nästa gång kommer jag köra mot tiden 2:23:07 tim.
Härifrån tar det ca 3-4 min upp till toppen.
Hittade en banprofil på racevägen upp till toppen
Race vägen är fataga stigningen sedan mot San Bartelome och vidare mot Ajacata och där svänger man upp mot himlen och toppen av berget. Jag hade bra ben redan från start och kunde köra på hela vägen upp utan några svackor. Tog en gel strax innan Ajacata och den hjälpte bra sista biten upp för det är oftast där man brukar tappa när man blir trött. Och trött blir man, frågan är bara hur trött!
Cykeldata för racet:
Tid: 2:33:47 tim (Från motorvägen 2:23:07 tim)
Medelpuls: 163/89%
Maxpuls: 177/97%
Trp: 49,7 km
Avg: 19,4 km/h
Stigning: 2240 meter (högsta alt1902 meter)
Medeltemp: +21 grader.

Tog sedan ca 1:30 tim mest nedför till hotellet, ingen data på det. Så totalt ca 4 tim på cykeln idag.

Stefan går imål med tiden 3:04 tim.
 Efter racet rulla vi ned samma väg vi kom och tog åter igen en god fika i San Bartelome. Så mysigt by det är. Väl hemma var man rätt mosig. Så en sväng sova vid poolkanten innan en god pasta middag.
I morgon kör vi ett lugnt pass men tar oss åter igen upp mot San Bartelome där vi svänger in på Risko Blanko rundan sen ned mot Santa Lucia och Augimes och hem längst kusten. Blir ca 4 tim imorgon.