fredag 18 januari 2013

SAXO TINKOFF

Team Saxo Tinkoff var visst här och tränade

Back in the pack haka Stefan och jag på en bit
 Idag körde vi sista passet och vi mötte ALLA. Förutom gäng av cyklister vi inte visste vilka de var så kom då Saxo Tinkoff teamet ifatt oss och vi körde med en bit för att få lite bilder. Sedan körde vi backen från Mogan upp mot baksidan av Soria. Där race jag lite med några andra Svenskar en bit upp. Sedan tog vi lite bilder på mitt ställe, där jag har lite gamla bilder ifrån. Typ samma bild sedan 1995 och till nu. Sedan nedåt mot Soria och då Mötte vi Mathias Ball som klättrade uppför. En stund senare mötte vi Gun-Rita Dale som försökte gömma sig bakom några andra duktiga Norska bodyguards. Vi har alltså sett ALLA här men ingen har sett oss. Så kan det kännas när man ser så snabba cyklister. Då känner man sig gammal, småfet och lite ute!!!Men vi svalde hårt och fortsatte hemåt till hotellet och åt en god tonfiskpasta. Sedan cykla vi ned till playan för att få en timme sista varm sol innan vi packar ned cyklarna för denna gång.
Dagens Cykeldata:
Tid: 3:39:23 tim
Medelpuls: 123/67%
Maxpuls; 173/95%
Trp: 85,3 km
Avg: 23.5 km/h
Stigning: 1530 meter
Temperatur: +22
 Over and out från GC.
Saxo körde backintervall i samma backe som vi körde idag

Gick inte lika fort för mig som för Saxo uppför

Mogan är verkligen fint

Stefan på väg uppför ovanför Mogan

Här gick det utför från Soria mot kusten

Kust vägen hem från Arguineguin