lördag 26 december 2015

ANNANDAGSREJSET XC

Rejsdax. Annandagsrejset.  Cyklade ett lugnt pass till Lundabadet och Stefans Xc bana. Väl på plats blev det 4 varv på den 850 meter korta banan dock en väldigt intensiv bana med korta branta backar och en hel del skrå körning. Det var kallare idag så banan var nästan helt torr och ganska så hård. Vi var 6 st till start och det var 45 min + 1 varv som gällde.
Micke Flockhart tog kommandot direkt med mig på hjulet.
Vi fick snabbt en lucka till närmast jagande Stefan.

Micke körde på bra men jag tyckte jag hade bra koll på hans fart även fast jag fick bita i, i backarna.
Hängde med bra i ca 4 varv men på det 5:e tvingades jag släppa någon meter i en backe och sen börja en meter bli 2 meter osv... Jag bet i hop och jagade så mycket jag kunde och tyckte jag hade bra flyt ändå även fast det sved rejält uppför. 
Väl i mål var jag 1 minut och 23 sekunder efter Micke. Får vara nöjd med det. Var ju mindre tidsmarginal än det brukar vara som jag var efter. 
Det var ett jobbigt men väldans skojigt rejs iallafall så får tacka banläggaren Stefan för en mycket skojig bana. Att solen lyste gjorde ju inget heller. Var väldigt vackert vid badstranden där start och mål var och solens strålar värmde gott.

Efteråt så kom Irma och barnen och Irma cyklade hem medans jag och barnen tog oss hem i bil. Blev ett stop vid en leksaksaffär då Simon har tjatat om hulken mask till sin hulken utstyrsel. Blev ett par hulken händer istället :-)) och sen ville ju förstås Iza ha något oxå så lite konsumtion direkt efter julafton..... icke bra! 

Nu blir det till att vila benen till imorgon då det är race i Sala/Gullvalla. Det är Myrby banan som det ska rejsas på kl 11:00 imorgon. Kommer vara ca -5 - -6 grader på morgonen så blir att pälsa på sig lite extra. Verkar oxå som det blir lite snöfall men först på eftm enligt smhi. 
Ska bli skoj imorrn med tror jag!!