lördag 12 december 2015

PORSHANKEN XC

Äntligen var det rejs dax! Vädret var ganska rått och kallt men strålande. 
Solen sken så starkt att det var svårt att se på vissa partier på banan. Belöningen man fick för det kalla vädret var att underlaget istället var torrt och hårt. Så det blev ett snabbt och skojigt rejs.
Efter ett mastervarv så körde vi flest varv på 45 min. Det blev 10 * 1,7 km.

Jag tog starten men efter något varv tyckte Stefan jag körde för sakta och gick om. Han höll bra fart ett tag men sedan krokna han lite och jag tog kommandot i täten igen. Körde på och fick in ett riktigt fint driv och flyt på banan och körde väldigt jämna tider hela rejset och kunde ta ut mig bra.
Mina varvtider blev: 5:05, -----, 4:51, 4:52, 4:53, 4:48, 4:56, 4:47, 4:61, 4:57 min. 
Totaltiden för mig på rejset blev ca 48:56 min. Jag råka stänga av klockan ett varv, så ingen tid på det varvet.

Imorgon blir det distans cykel kl 9:00 från ica norrköp.