tisdag 15 december 2015

FÖRSTA XC REJSET 2016


Igår var det vilodag som oftast på måndagar.
 Idag var jag igång med veckans träning igen. Blev cykelpendling till jobbet och bål träningen. Jobba hela dagen sedan cykling hem för att snabbt tända en brasa i kaminen för att få upp värmen i huset. Det är bara 15 grader inomhus när man kommer hem. När resten av familjen kom hem så hoppa jag upp på trainern och körde special 4:orna. Det gick bra till en början men körde lite väl offensivt och krokna mot slutet. Blev ett jobbigt och ok träningspass.

Efter en sen middag så anmälde jag mig till 2016 års första mtb XC rejs. Den 23 januari körs Sweden winter challange i Motala. Flest varv på ca 45 min på en 2 km kurvig park/mtb bana. Är det snö kommer rejset passa mig som hansken. Såndana rejs har man tränat rätt flitigt på i ca 25 år men aldrig fått tävla på riktigt så det rejset ser jag verkligen fram emot.
Ser oxå ut som jag kommer köra första tävlingen i Sramliga i Danmark i mitten på april. Blir en bra genomkörare tills Swecup drar igång i slutet på april.

Morgondagens träning är inte riktigt spikad än. Blir trainer eller mtb xc här hemma. Vädret får bestämma imorgon.