fredag 25 december 2015

HELT OK JUL

Äntligen är julafton över. Blev en rätt ok julafton ändå. Som vanligt lite för mycket ätande men annars helt ok.
 Nu är man ledig ett tag och det är skönt. Oxå väldigt skönt att det inte var mer krut i förkylningen för nu är jag helt frisk och körde ett hårt pass på trainern idag. Skulle kört 10*1 min men jag frångick schemat ännu en gång denna vecka och det blev 4*4 min istället. 
Jag fick slita riktigt hårt men slog till sist rekordet på sträckan med några sekunder. Väldigt nöjd efteråt med det.
Hade keo pedalerna på men fick det inte att funka. Kadensen funka men fick inte någon watt ur pedalerna till klockan. Fick indikation om dåligt batteri så måste byta batterierna och prova igen. Har ju watt på tacx:en men tänkte det skulle vara kul att jämföra watt mätningen jämfört med tacx trainern.
Annars har det varit o kdag igen med tidig morgon, legobyggande och har även hunnit med att städa huset och rensat lite i Izas rum.

Nu ser jag fram emot en rejs helg. Imorgonå är det ju traditionsenliga Annandagsrejset Xc vid lunda badet kl 10:00. 
Hoppas sedan jag ha kraft kvar för Tommys rejs i Sala på söndag då de ska köra kl 11:00 på myrby Xc banan. Ska bli skoj att få testa den banan. Ser ut att bli lite kallare i helgen så det blir lite hårdare underlag. Det skulle vara bra.