torsdag 7 juli 2016

MTB XC TT NIGHTRACE KVISTHAMRA

Mats Allestrand in action på Kvisthamra banan.
Lite sen uppdatering av dagen men det var ett väldigt sent Mtb Xc TT denna kväll som skulle klaras av först. Jag rullade till Kvisthamra redan vid 18 tiden och satte upp lite snitslar och platsband. Vid 19:15 var alla deltagare på plats så då rullade vi ett mastervarv och spanade in banan. Dagens bana var snustorr och riktig snabb.

Strax efter 19:30 så startade vi och Ville tog direkt kommandot uppför. Jag hamnade bakom Andreas Widell. Ville började glida iväg så på baksidan av backen så gick jag om Andreas och gick ikvapp Ville. Gjorde sedan en attack och gick upp i ledningen. Men Ville haka på. På toppen av första stigningen på varv 2 gick Ville om igen och jag haka på. Sen var det mest ett jagande och försvarande i högt tempo ända tills det var ett halvt varv kvar. Då gav sig Ville då han var helslut sa han. Så sista biten fick jag köra själv och vann med ca 30 sekunder före Ville. Var nog första gången jag fick slå Ville på min hemmaplan. Tack Ville :-)

RESULTAT
1a GT...48:58 min (Mina varvtider 11:58, 12:17, 12:28, 12:08 min)
2a Ville Olsson...49:30 min
3:a Mats Allestrand....53:50 min
4a Stefan Larsson...54:05 min
Andreas Widell Punka 3 varv
Christoffer Åberg Punka 3 varv

Ville öva på SM gesten!!!