tisdag 19 juli 2016

RACKARNS

Rackarns oxå!!! Gick inte i dag heller att sätta nytt backrekord. De där sista 10 sekunderna är ingen lek. Skulle ju i stor sett bara vara att köra någon eller två sekunder snabbare på varje intervall så är man ju där. Låter ju inte så svårt men slalombackens brutala branthet gör att sekunder känns som minuter.
Jag körde annars väldigt jämt idag och det kändes bra på alla intervaller men jag hade inte riktigt det där lilla sista trycket. De förra gångerna i år har jag kört väldigt snabbt de fem första och sen kroknat. Nu körde jag som sagt jämnare men utan toppar och dippar. Annars var förhållandena perfekta denna kväll att sätta nytt rekord med lite lätt medvind uppför och lagom varmt och helt torrt. Får göra ett nytt försök veckan efter Alingsås igen. Går inte att köra dessa pass för tätt då de tar så på krafterna både fysiskt och psykiskt. Imorrn blir det trainer träning. Var ett tag sedan jag körde vanliga 4:or och då det är tävlingsfritt denna vecka så blir det 4*4 imorgon. Overandout!!!