lördag 2 juli 2016

KVISTHAMRA XCO TT


Foto: Håkan karlsson. 

Idag var det dax igen för ett tränings rejs på Kvisthamra banan. Igår var banan snustorr och snabb. Men under natten kom det ganska rikligt med regn och även på morgonqvisten så kom det några kraftiga regnskurar. Så banan blev lite sliprigare och fick något långsammare före. 

Dagen till ära så kom Tommy Olsson med ett gäng cyklister från Sala och var med och rejsade. Alltid kul när det kommer cyklister utsocknes för att vara med och tävla lite.

Efter mastervarvet vid 10-tiden så samlades vi och körde 4*3,1 km. Jag tog starten och Tommy var med första stigningen sedan fick jag en liten lucka som växte lite till mål. Jag körde dock allt jag hade på den jobbiga banan och försökte matcha förra helgens varvtider. Men det var lite för trögt underlag för att få riktigt bra tider. Jag tyckte annars det kändes bättre än förra helgen men jag blev ändå slagen av mig själv med 28 sekunder jämfört med förra helgen tid.

Dagens Resultat:
1:a GT...52:16 min ( Mina varvtider 12:47, 13:08, 13:12, 13:08 min )
2:a Tommy Olsson...55:26 min
3:a Stefan Larsson... 1:00:05 tim
4:a Johannes Lundberg 3 varv
2st DNF






Foto: Håkan karlsson. 

Foto: Håkan karlsson. 

Foto: Håkan karlsson. 

Foto: Håkan karlsson.