tisdag 12 juli 2016

KOM on KRONPLATZ


Dagens träning blev pendelcykling till och frän jobbet + lite bål träning. Direkt när jag kom hem så körde jag trainer. Jag körde 20/40 sek passet och tog mig uppför Kronplatz stigningen. Jag körde hårt och hade bra sparring tid att köra emot. Benen var rappa så det blev KOM och King of the mountain på passet. Det är alltid skönt att ha bra pass på trainern i ryggen inför riktiga rejs.

Senare på kvällen så blev det en tur till Kvisthamra banan och fixa lite efter regnstormen som drog förbi igår. Det kom ju 61 mm regn på bara några timmar så det blev ju rejäla översvämningar så även på banan. Alla broar över det stora krondiket var bortspolade så det blev att sätta tillbaka dem på plats. Cristoffer var först på plats och gjorde grovjobbet och lyfte tillbaka broarna. Tur vi har starka cyklister i CKN. Sedan var vi där och grusade före och efter broarna. Vi fixade även elitebanans övre stig  som var rejält ärrad av regnet. Men nu är de värst drabbade delarna fixade och det var redan ikväll cyklister ute på banan! Skoj!!!
De bortspolade broarna är nu på plats igen.