söndag 1 januari 2017

ÅR 2K17 IGÅNG


Foto: Fredrik L. GT in action på Myrbybanan idag.

Foto: Fredrik L. GT in action på Myrbybanan idag.

Foto: Fredrik L. GT jagar Tommy på Myrbybanan idag.

Börjar med de välanvända orden: Nytt år och nya möjligheter! 

Sagt och gjort var det bara att ta tag i det direkt och tidigt på morgonen lastades cyklarna in i bilen sen for jag och Stefan de ca 15 milen till Sala och Myrbybanan. Det var ju rejsdax!

Bilresan gick bra trots rätt halt väglag men resan blev lite dyrare än den skulle då det plötsligt blinkade till i ansiktet mitt i en djup cykel diskussion. Tog några sekunder innan jag fatta att det var en fartkamera och jag körde visst några kilometer för fort!!! Suck!!! Men någon gång ska vara den första. ...................Så nu är det avklarat.................

Vid 11 tiden var vi framme och hann testa banan 2 varv innan start. Banan var i fint skick dock rätt lömskt hal här och där så det gällde att hålla tungan extra rätt i mun idag för att inte vurpa bort sig.
Tommy Olsson tog starten och jag hängde med. Fick slita rätt hårt med flytet för att hänga med Tommy på den krokiga banan i början men jag kände mig stark så det jag tappade tekniskt kunde jag täppa där det var tungkört.
 På slutet av andra varvet så smet jag om Tommy vid de hala träpallarna och gasa på för fullt. Fick snabbt en lucka och sen dryga jag ut den hela tiden. Tommy vurpa sedan i stenpartiet och fick pyspunka så avståndet bakåt blev ganska stort. Även Stefan fick känna på det hala underlaget och vurpa ordentligt vid de hala lastpallarna och blev ordentligt omtumlad. Så en tuff men nyttig dag på Myrbybanan idag.
 Jätteskoj cykling och bra träning blev det idag.
Dagens rejs var på 6*1,8 km. 
Min tid blev 52:24 min
varvtider: 
8:51 min
8:47 min 
8:28 min 
8:41 min
8:41 min
8:43 min

Imorrn blir det vilodag.