fredag 6 januari 2017

TRETTONDAGSREJSET

Riktigt kylig morgon för en roslagsbo men för en norrläning så var det mer som lite frostvarning i skägget.
Men visst kändes det att det var ett gäng minusgrader när starten för den 20e årgången av trettondagsrejset gick. Samma koncept som alla år tidigare att köra så många varv som möjligt under 60 min.
Banan blev skottad igår kväll och hade satt sig under natten så det var riktigt bra före och skoj Xc. Banan är relativ enkel dock så är det ganska skapligt med höjdmeter på de 1,5 km som banan mäter. Idag hann jag med 12 varv under de 60 minuterna vi körde.
Stefan ledde rejset första halv timmen och han höll bra fart. De första 20 minuterna hade jag problem att få upp värmen i fingrarna men sedan kom värmen och mot slutet av rejset var jag för varmt klädd.
Bra flyt, bra ben och skoj Mtb blev sammanfattningen.
Resultat
1. GT...59:00 min
2. SL...ca +3 min
4. Chipp...10 varv
5. Peje...slirade runt några varv.