torsdag 19 januari 2017

GRAN CANARIA SISTA DAG

En vecka går lika fort här som hemma konstaterade Stefan och jag när vi rulla iväg på det sista cykelpasset för denna gång här på ön. Vi körde mot Soria. Men vi hann inte långt föränn en klunga landslagsåkare från Schweiz körde om oss. Det var blandat mtb och racer åkare. Vi tog hjul längst bak i klungan och fick flyga fram längst med kusten där bak i suget. De svängde oxå upp mot Soria och Stefan var med halvägs medans jag satt så bra där så jag haka på tills det branta till.

Då skulle Florian Vogel och några köra backintervaller och några bara ta sig upp och fortsätta mot Ajacata. Jag fick en kort pratstund i början av backen med Fabian Giger men sen skulle han in i the red zone så han försvann. Däremot Mathias Flukiger var bara ute på distanspass så han kunde jag med viss möda haka på.

Han låg på 140❤️ medans jag låg på 160❤️ men det funka. Riktig trevlig kille. Vi körde ihop över berget över Soria och småprata och skoja hela vägen upp. Sedan fortsatte han mot Ajacata medans jag körde utför mot Mogan och kusten igen.

Gick rätt skapligt fort idag och medelhastigheten blev 26,4 km/h på de 3:20 tim jag körde och då har man klättrat 1573 meter. Sååååå lite trött nu. Men grymt fint pass och väldigt kul att träffa sådana duktiga mtb åkare.😃