måndag 16 januari 2017

DAG lII GC

Idag blev jag själv på cyklingen då stefan valde att ta det lite lättare. Själv så borra jag i motvinden bort till Ingenio. För att ta mig upp (nästan)till toppen på en väg jag inte kört förut. Den vägen var verkligen brant och jag önskade mig en mountaibike eller åtminstone en tredelad klinga i fram. Fick bända och slita mig fram i nästan en timme innan man kom ut på en något normalbrant väg.

Jag var riktigt sliten när jag efter 3:16 tim stod strax nedanför toppen och tog på mig överdragskläder. För det finns inte någonstans där jag varit där man fryser så som när man kör nedför pico de la nives. Frös gjorde jag även idag. Vägarna är i lite sämre skick än när jag var här sist så vissa utförslöpor så önskar man att man satt på en mtb även fast det är 28mm bredd på rejserdäcken här.

Blev en god fika i solen igen vid san bartelome och satt och fick tillbaka värmen i kroppen och händerna. Medans jag satt och fika swicha schweiz dam landslag förbi med Jolanda Neff. Lite coolt.
Sedan bar det av till playan och idag var det sol även här nere så blev en stund vilande vid poolen i solen. Nice😊