onsdag 4 januari 2017

KLASS TVÅ VARNING ?

Så kom det lite snö igen. Men om man ska utfärda klass2 varning för den mängden snö då ska man nog på i Amazonas djungel. Lite blåsigt var/är det så de ca 10 cm snö som kommit har yrt lite så på vissa ställen är det lite drivsnö men påa  andra partier nästan bart.
Det är var -5 grader så jag skippa trainerpasset idag och körde på Xc banan här hemma istället. Men jag hann inte med att skotta snö på de öppna partierna då jag även var tvungen hinna med ett extra möte på jobbet på morgonen så det blev lite segkörd bana. Framförallt så är drivsnön väldigt hal snö och den packar inte så bra när man kör upp banan så det blir väldigt ormig körning och lågfart.
Det gick bra att köra hela banan men gick ca 2 min långsammare per varv än igårkväll så på samma åktid som jag hade igår så skulle jag varvat mig själv. Körde bara 5 varv idag då jag uppnådde gårdagens tid på de varven och motivationen sa att det räckte då det inte var riktigt lika kul med föret idag. Men fick en gnutta motion och frisk luft iallafall.
Annars så har jag kollat på tour de ski och strax blir det lite pulka åkning med barnen.
Imorrn blir det bara lite lätt cykel och ev lite gym om jag får till det.