tisdag 25 juli 2017

SAMMA LIKA I BACKEN

Efter gårdagens vilodag med endast lite lagom jobbcykelpendling och lite bål träning på morgonen så var jag taggad idag för slalombacken.

Så direkt efter jobbet så rulla jag till Kvisthamra backen och börja köra 10 gånger upp och ned. Förhållanderna var optimala med snustorrt, lite växtlighet, varmt och lite lätt medvind uppför.

Jag börja köra på som vanligt men tänkte mig verkligen för så jag inte gick på för hårt i början. Fixade 3 gånger i helt OK intervall fart, strax under 2 min. Sen bar det iväg åt fel håll. Det blev nästan 5 sek tapp per intervall och sista körde jag upp på 2:23 min.  Ett tapp på några sekunder strax över 2 min hade varit acceptabelt och så brukar det kunna vara men i år har jag verkligen kroknat rejält varje gång.

Känns som jag inte har någon återhämtning längre.
Hmmmm.....