tisdag 4 juli 2017

ENFIN! ALPINISME `ETAT NORMAL

Äntligen! Normal bergklättrings status! På cykeln då förstås!
Efter att Irmis kommit hem från jobbet och efter en riktig tråkig grå och kall sommardag där tempen inte nådde över 13 grader så hoppa jag upp på hardtailen och styrde kosan mot slalombacken i Norrtälje. Målet var 10 st backar.
Jag kör ju ett litet climb och downhill rejs/test varje gång jag kör backe och att få bästa totaltiden är målet även fast mest krut ges åt själva klättringen där även mellantider tas. Kör jag riktigt bra ligger tiderna upp på strax under 2 min uppför och ca dryga minuten utför.
Har ju gått så segt hela våren i backen men förra veckan började det lossna. Blev lite bättre även denna vecka och totaltiden idag blev 30:55 min. Under 31 min är bra klätterstatus för mig.
Under 30:00 min är toppform. Så en liten bit kvar till toppformen men dagens pass var bra!! Så väldigt nöjd!!!
Före VM så var tiden 33:14 min. Så en rätt stor skillnad.
Hoppas på bättre väder imorgon. Men hur som helst så blir det trainer imorgon.