lördag 8 juli 2017

KVISTHAMRA MTB XC TT REJS TVÅ

Strålande väder. Sol och varmt. Idag var det MtbXcTT på Kvisthamra bikepark banan för andra helgen i rad. Banan var i toppskick och redo att köra fort på.
Det blev ett riktigt vasst mastergäng som tränade idag då Tommy Olsson (VM 2:an) var på plats även Henrik Mård som tog silver på master SM i Lvg för någon vecka sedan. Även Henriks bror Hans var på plats och han är ju flerfaldig mästare i både Mtb och CX. Sen vi andra från Ckn: Jag, Stefan, johan och Irma.
Så vann man idag så kan man även vinna master SM.

Efter ett mastervarv så samlades vi och bestämde att 4×3,1 km gällde idag.
Då jag var mest arrangör och kände till banan bäst så blev det åter igen jag som blev lokomotiv till en början. Jag gick ut stenhårt och satte första varvet på 12:09 min. Näst snabbast tid jag kört på banan. Men det sved på varv 2 då jag tappa tid och varva på strax under 13 min. Kände mig stressad av Hans som låg slickad bakom mitt bakhjul så släppte om honom i början på varv 3 och han var som jag anande starkare än mig uppför. Han fick direkt en 30 sek lucka på bara första stigningen. Jag blev lite psykad av att tappa så mycket men samlade mig och kämpade på så mycket jag orkade. Varvade igen på strax under 13 min och även på sista varvet höll jag mig under 13 min men tappa lite till mot Hasse. Så Hasse vann idag.

Hasses tid blev 50:19 min medans jag körde på 51:05 min.
Jag är ganska nöjd med min körning men lite besviken på att jag hade något sämre tid än förra helgen även fast det bara var 25 sek sämre.

Nästa söndag den 16/7 så kör Mårdarna ett TT på högdalstoppen kl 10:00. Ska verkligen försöka köra på topp där då det sedan bara är några dagar kvar till SM i Värnamo.

Imorgon blir det distans cykling! OveraNdout!!!