fredag 21 juli 2017

VÄRNAMO XCO SM

Plötsligt händer det!!

För mig var händelsen dålig form på SM. Fast egentligen var det väl inte så plötsligt. Har ju haft problem med farten och formen ända sedan förkylningarna i våras.
Faktum är att det är en bit över 10 år sedan jag hade en så dålig känsla som idag på ett SM. Jag blev 8a idag av de 57 startande i H40 klassen och jag menar inte att trampa de som var efter mig på tårna men för mig var dagens insats inte så bra.

Känslan i kroppen idag var inte kul. Det enda riktigt bra idag var starten. Jag fick en bra start och var 4a in i skogen. Sedan blev det en ren kämparinsats utan några belöningar. Det var hela tiden tids tapp och jag blev omkörd av några under rejsets gång. Lite liknande VM i Andorra.

Men hur som helst så var Värnamos xco bana bland de häftigaste jag kört och stor kredd till banchefen och banarbetarna för det var ju som att köra på en världscupbana. Riktigt rolig och lagom svår Xco. 👌

Det blev snabbt sorti från tävlingsplatsen för att ta sig de 45 milen hem. Imorgon är det lördagsjobb i butiken. Det ser man inte direkt fram emot men bara bita ihop.

Nästa helg så blir det Swecup i Alingsås. Får hoppas den goa känslan dyker upp då☺️