lördag 29 juli 2017

TURGUBBE I ALINGSÅS

Idag får jag köpa en trisslott!!
Hade riktig röta idag då Swecup gick i Alingsås.

Stefan och jag åkte från ett soligt och varmt Norrtälje kl 7:00 på morgonen och var framme i ett regnigt och kyligt Alingsås vid 13:30 tiden. Hade inte kollat på smhi på morgonen så jag var inställd på torr bana. Så hade inte mycket överdragskläder. Klantigt!!!
Veteranernas start var försenad med 45 min oxå och vi hade inte kört banan så självförtroendet var lite naggat i kanten. Alingsås xco bana är riktigt tuff. Både i kupering och i trixighet. Regnet hade oxå försvårat banan ett snäpp till. Stefan och jag promenera runt lite och spana in de svåraste delarna.
Och vid ravinen som var ny för oss veteraner bestämmde jag mig för att köra B linjen. Den var för riskabel i regnet och när man ej kört den förut.

Vid 15:00 var det start för alla veteraner. Jag fick en sådär start och låg 7-8 in i skogen. Hade inget bra flyt till en början och hade fullt schå att följa Jonas Palmberg på varv 1. På varv 2 så börja det lossna lite och jag avancera upp till 3e plats. Plötsligt såg jag Hans Mård som punkat och när jag passerat honom var jag 2a. På varv 3 (sista varvet) fick jag riktigt bra flyt och tog in på Per Funkqvist som ledde. Men mot slutet hade ändå Per för stor ledning för att jag skulle kunna köra ikapp. När jag bara hade några hundra meter kvar såg jag att Per sprang och jag var ifatt när det var 100 meter kvar. Per hade punkat och jag passerade och kunde vinna dagens H40 tävling. Riktig otur för Per men tur för mig.
Men snabbast av alla veteraner var Tommy Olsson H50 som körde om mig på sista varvet i ravinen. Imponerande!!!
Stefan blev 3a i H50.
Så idag fick vi lite belöning för en slitsam dag!
Sitter i skrivande stund fortfarande i bilen på vägen hem. Är väl hemma lite innan midnatt.

Imorgon kör vi MtbXcTT på Kvisthamra banan kl 13:00
Så laddar för det nu🙂